magyar-hegymaszo-oktatok-2

Csavargás a Magas Tátrában: PP és a Stredom platnou

Írta:
2007.7.27.-én hajnali 5 órakor már robogtunk is Tomival a Magas Tátra felé, a Kis Tarpataki völgy irányába. 9.30 órakor a Pekná vyhliadka parkolóból elindultunk a fejenként 32-33 kg-os zsákokkal aznapi mászócélunk, a Nagy-Lomnici torony felé. A PP variáns beszállást kb. 12.30-kor értük el, amelyet II-es fűmászás előzött meg.

Standoltam a ragasztott biztosítópontban, és mászótársam már kezdte is az első hosszt. Ez még szabadmászás IV-ért. A következő kötélhossz előre az enyém lett, amely szabadon már VIII- ért teljesíthető. Trepniztem, szinte hiánytalanul megvoltak a rozsdás szögek, köztesek, minőségük itt-ott kérdéses volt. Majd felértem a majdnem függőstandba. A harmadik hossz az igazán érdekes rész az útban a 8 m-es tetőáthajlással. Ezt Tomi mászta előre. Elég hihetetlennek tűntek a zianyomok a tetőben. Urbanics Áron PP szabadon kimászta az utat egy héttel a mi mászásunk előtt. A tető szabadon IX+!!! Lenyűgöző teljesítmény. Nekem kicsit küzdelmesre sikerült a hátizsák miatt. Nem mászógéppel másztunk másodban, hanem amíg tudtunk szabadon, majd technoban.

Az utat 5 óra alatt másztuk ki. Ezután a meredek fűlejtőn vezetett a lemeneti út. Majd fel a hátunkra a hátizsák és felporoszkáltunk a Téry házba.
Másnap kényelmesen megreggeliztünk, és elindultunk a következő kiszemelt út felé a Vörös torony hágó irányába. Sajnos felületesen néztem csak utána a Katalin csúcsra vezető Stredom platnou beszállásának. A Kis tarpataki völgyből a Dubke padon kellett volna felmenni.

Mi átmentünk a Nagy Tarpataki völgybe a Vörös torony hágón keresztül, és a Hátsó Középoromi csorba felöl közelítettük meg a beszállást, ez nagyjából 4 órába tellett. A mászóút három kötélhosszas, V+ A2-ért. Tamás mászta az első hosszt, nagyon jól haladtunk. A második hosszban viszont elég foghíjas volt a bennhagyott köztesek sora, szükség volt a rézékekre, friend-ekre, szögekre. Ez a hossz kb. 35 méter volt, és majd 3 óránkba került a másodmászással együtt. A stand egy nagy rozsdás gyűrűsszög volt egy „0”-ás DMM freind-el megspékelve. A harmadik kötélhossz kb. 45 méter volt, még ritkásabb szögekkel, és egy traverzel a végén. Minden igyekezetünk ellenére 8 óra alatt másztuk ki a 3 kötélhosszas utat. (Le a kalappal Pavel Pochyly és mászótársa Ballay előtt, aki 4 óra alatt teljesítette az utat). Eleredt az eső, és besötétedett. Az ereszkedés mellett döntöttünk, némi kötélgyűrűt és szöget hagytunk csak az ereszkedőstandokban. Lesétáltunk a Dubke padig, viszont innen sötétben nem volt egyértelmű a lement, ezért egy kuloárba ereszkedtünk bele a Sárga fal északi oldalában. Némi kőzápor a kötéllehúzásokkor, és már kapaszkodtunk is fel a turistaútra. Hajnal 1 órára értünk le a házba.

Vasárnap a regenerálódással telt, folyadék és ételbevitel, majd délután átballagtunk a Zöld tavi házba, itt szabadmászást terveztünk a Karbunkulus toronyra. Sajnos hétfőn bejött egy hidegfront, -3 és +5 fokot ígértek havazással estére, napközben szakadt az eső. Úgy döntöttünk, hogy hazajövünk a Mátrába. Így is tettünk, és a nagyon szép időben 18-20 utat másztunk az andeziten.

Igazán nagy élmény volt mindkét Pochyly út a Tátrában, annak ellenére, hogy kalandosra sikerült. Mindenkinek csak ajánlani tudom őket. Viva Pochyly!

Mászók: Vörös Tamás és Flaska Péter

Írta : Flaska Péter
Flaska Péter

E-mail Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Number of Comments:

• 4
Elõzõ Következõ
Lavinaismereti tanfolyam

A MAHOE tanfolyamot hirdet lavinával kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátítására, hegymászóknak, barlangosoknak, síelőknek és mindenkinek, aki a havas hegyekben jár. Helye: Magas-Tátra, Poprádi-tavi ház.Ideje: 2021. március 13 – március 15-ig...

Téli alpesi hegymászó tanfolyam

Figyelem! A program megrendezése az aktuális vírushelyzettől függ. Elmaradás esetén a befizetett előleget teljes egészében visszafizetjük. Bárhová indulsz túrázni a hazai hegyeken kívül, előbb-utóbb havas, firnes, jeges terepre kerülsz. Itt már...

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő tanfolyam

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő ta…

Figyelem! Ez a tanfolyam idén, a vírushelyzet miatt elmarad! Ez egy kemény hegyi tanfolyam. Ide csak azok jelentkezését várjuk, akik már az alapfokú tanfolyamot elvégezték és már a tátrai téli tanfolyamon is...

Tavaszi bejárós alapfokú sziklamászó tanfolyam

Tavaszi bejárós alapfokú sziklamászó tan…

Figyelem! A program megrendezése az aktuális vírushelyzettől függ. Lehet, hogy egy kicsit később indul vagy elmarad. Elmaradás esetén a befizetett összegeket teljes egészében visszafizetjük. Itt kezdődik a hegymászó pályafutásod! Ez az...