magyar-hegymaszo-oktatok-2

Tátra a srácokkal

Írta:

A nyáron az eső miatt kudarcba fulladt Ökörhát-tornyot vettük célba. Este 7 körül értünk fel a Békás tavak mögötti bivakba. Bálint szokásához híven építkezett, rendezkedett, majd… Hálózsákba kaptam a Carbonaret! :) Már ezért megérte feljönnöm (gondoltam magamban). Másnap nehéz volt kikászálódni a pehelyből, a reggel bizony hideg volt. Mellettünk a tó tetejét már jéghártya lepte el, fölöttünk a Rysy-t és a Tátra-csúcsot már hó borította. Sok mászó igyekezett aznap a falhoz, ez motivált bennünket, hogy siessünk. Első útnak a Stanislavskit másztuk. Az első hossz III-al indul, de Bálint nagyon akarta, hogy a másodikat V- -ért is én másszam. Izgultam, mert a múltkor az V-ösök a Lomnicon és a Késmárkin nem voltak olyan egyszerűek nekem, még másodban sem… Volt egy kis bizonytalanság az elején, oda-vissza mászkálás, majd egyszer rászántam magam, és nekiindultam. Nem is volt olyan szörnyű :) Sőt! A torony tetején átkukkantottunk a lengyelekhez, majd gyors ereszkedés, és beszálltunk a Staflovkaba. Az első két hosszt V+ -ért adják, így azt Bálint mászta elől, én pedig egy gyönyörű táblát kaptam szép repcsikkel szintén V- -ért. Nagyon jó kis utak voltak, nagyon megszerettem ezt a tornyot! Este már besötétedett, mikor elindultunk a bivakból a Poprádi házhoz. 10 körül értünk le, ahol Dékány Máté már várt bennünket. Vasárnap hármasban másztunk az Osterva galérián egy VI -os utat. Az első hosszt Bálint mászta V+ -ért. Összehasonlíthatatlan az Ökörhát- torony V+ -ával. Áthajló, nagy tömbökből álló, karos, nehéz V+ volt. Nem éreztem túl jól magam a falban. A következő hosszt én kaptam IV+ -ért. Nem voltam elragadtatva tőle, hát volt is majré rendesen.. A legrosszabb az volt, hogy mikor felléptem egy kis áthajlás fölé nem tudtam betenni semmit és alattam az utolsó köztes egy bennfelejtett ék volt. Végül az atomstand látványa megnyugtatta rotáló lábaim :) Az utolsó hosszt Máté mászta VI –ért. Nem volt könnyű, egy-egy mozdulatnál jól jött a feszes kötél másodban. Ereszkedés során Máté még pruszikolt is egyet, mert összegabalyodtak a kötélszárak és nem lehetett lehúzni. Vasárnap este én visszavonatoztam Budapestre, a fiúk pedig átköltöztek a Nagy-Tarpataki völgybe, hogy kihasználják a még hátralévő néhány napos napot :)

Stanislawski első V-öse.

• 4
Elõzõ Következõ
Lavinatanfolyam

A MAHOE tanfolyamot hirdet lavinával kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátítására, hegymászóknak, barlangosoknak, síelőknek és mindenkinek, aki a havas hegyekben jár. Helye: Magas-Tátra, Poprádi-tavi ház.Ideje: 2018. február 10. – 12-ig (2...

Téli alpesi hegymászó tanfolyam

Bárhová indulsz túrázni a hazai hegyeken kívül, előbb-utóbb havas, firnes, jeges terepre kerülsz. Itt már nem elegendő az az ismeretanyag, amit az alapfokú tanfolyamon szereztél. Itt már ismerni kell a...

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő tanfolyam

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő ta…

Ez egy kemény hegyi tanfolyam. Ide csak azok jelentkezését várjuk, akik már az alapfokú tanfolyamot elvégezték, de célszerű, hogy már a tátrai téli tanfolyamon is túl legyenek. Az egyhetes tanfolyam...

Tavaszi bejárós alapfokú hegymászó tanfolyam

Tavaszi bejárós alapfokú hegymászó tanfo…

Itt kezdődik a hegymászó pályafutásod! Ez az első lépés, hogy önálló hegymászó legyél. Az itt megszerzett ismeretek nélkülözhetetlenek, ha a hegyek között szeretnél túrázni, legyen szó akár via ferrata-ról, magashegyi...