magyar-hegymaszo-oktatok-2

Tátra a srácokkal

Írta:

A nyáron az eső miatt kudarcba fulladt Ökörhát-tornyot vettük célba. Este 7 körül értünk fel a Békás tavak mögötti bivakba. Bálint szokásához híven építkezett, rendezkedett, majd… Hálózsákba kaptam a Carbonaret! :) Már ezért megérte feljönnöm (gondoltam magamban). Másnap nehéz volt kikászálódni a pehelyből, a reggel bizony hideg volt. Mellettünk a tó tetejét már jéghártya lepte el, fölöttünk a Rysy-t és a Tátra-csúcsot már hó borította. Sok mászó igyekezett aznap a falhoz, ez motivált bennünket, hogy siessünk. Első útnak a Stanislavskit másztuk. Az első hossz III-al indul, de Bálint nagyon akarta, hogy a másodikat V- -ért is én másszam. Izgultam, mert a múltkor az V-ösök a Lomnicon és a Késmárkin nem voltak olyan egyszerűek nekem, még másodban sem… Volt egy kis bizonytalanság az elején, oda-vissza mászkálás, majd egyszer rászántam magam, és nekiindultam. Nem is volt olyan szörnyű :) Sőt! A torony tetején átkukkantottunk a lengyelekhez, majd gyors ereszkedés, és beszálltunk a Staflovkaba. Az első két hosszt V+ -ért adják, így azt Bálint mászta elől, én pedig egy gyönyörű táblát kaptam szép repcsikkel szintén V- -ért. Nagyon jó kis utak voltak, nagyon megszerettem ezt a tornyot! Este már besötétedett, mikor elindultunk a bivakból a Poprádi házhoz. 10 körül értünk le, ahol Dékány Máté már várt bennünket. Vasárnap hármasban másztunk az Osterva galérián egy VI -os utat. Az első hosszt Bálint mászta V+ -ért. Összehasonlíthatatlan az Ökörhát- torony V+ -ával. Áthajló, nagy tömbökből álló, karos, nehéz V+ volt. Nem éreztem túl jól magam a falban. A következő hosszt én kaptam IV+ -ért. Nem voltam elragadtatva tőle, hát volt is majré rendesen.. A legrosszabb az volt, hogy mikor felléptem egy kis áthajlás fölé nem tudtam betenni semmit és alattam az utolsó köztes egy bennfelejtett ék volt. Végül az atomstand látványa megnyugtatta rotáló lábaim :) Az utolsó hosszt Máté mászta VI –ért. Nem volt könnyű, egy-egy mozdulatnál jól jött a feszes kötél másodban. Ereszkedés során Máté még pruszikolt is egyet, mert összegabalyodtak a kötélszárak és nem lehetett lehúzni. Vasárnap este én visszavonatoztam Budapestre, a fiúk pedig átköltöztek a Nagy-Tarpataki völgybe, hogy kihasználják a még hátralévő néhány napos napot :)

Stanislawski első V-öse.

• 4
Elõzõ Következõ
Lavinaismereti tanfolyam

A MAHOE tanfolyamot hirdet lavinával kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátítására, hegymászóknak, barlangosoknak, síelőknek és mindenkinek, aki a havas hegyekben jár. Helye: Magas-Tátra, Poprádi-tavi ház.Ideje: 2021. február 27. – március 01-ig...

Téli alpesi hegymászó tanfolyam

Figyelem! A program megrendezése az aktuális vírushelyzettől függ. Elmaradás esetén a befizetett előleget teljes egészében visszafizetjük. Bárhová indulsz túrázni a hazai hegyeken kívül, előbb-utóbb havas, firnes, jeges terepre kerülsz. Itt már...

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő tanfolyam

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő ta…

Figyelem! A program megrendezése az aktuális vírus  helyzettől függ. Elmaradás esetén a befizetett előleget teljes egészében visszafizetjük. Ez egy kemény hegyi tanfolyam. Ide csak azok jelentkezését várjuk, akik már az alapfokú...

Tavaszi bejárós alapfokú sziklamászó tanfolyam

Tavaszi bejárós alapfokú sziklamászó tan…

Figyelem! A program megrendezése az aktuális vírushelyzettől függ. Lehet, hogy egy kicsit később indul vagy elmarad. Elmaradás esetén a befizetett összegeket teljes egészében visszafizetjük. Itt kezdődik a hegymászó pályafutásod! Ez az...