magyar-hegymaszo-oktatok-2

Tátra Női Szemmel!

Írta:

Múlt hétvégén végre Tátra! Dékány Máté és Ruszkovszki Zsolt befogadtak a partijukba, mint III-as IV-es előlmászójukat :) és csütörtök este már indultunk is. A fékmentes kanyaroknak köszönhetően egész hamar kiértünk. A parkolóban a kocsi mellett gyorsan megvetettük ágyainkat és már jött is a vacogás. Perceken belül kiderült, hogy nem jó hálózsákot hoztam. A fiúk édesen dörmögtek a pelyheikben én pedig dörzsölgettem a lábujjaim :) Na de szerencsére hamar jött a hajnal, összepakoltunk és indulás a Kőpataki- völgybe. A cél a Késmárki és a Lomnic volt. Elsőnek a Birkenmajert választottuk, aminek én nagyon örültem, mert ez egy nagyon könnyű út, és egy zsákcipelős napra szerintem ez ideális volt. Váltva másztunk ki a rámpára, bár az egyik IV-es hosszban megijedtem egy furcsa magas fellépéstől. Tulajdonképpen zavart a már kinn lévő kötél súlya, így inkább gyorsan kistandoltam, hogy ne húzzam az időt, és átengedtem Zsének a fellépés élvezetét. A rámpán egy darabig szinkronban másztunk, majd végül lekötözködtünk és egy törmelékes kuloárban felnyargaltunk a csúcsra. Lenn a bivaknál jött a döbbenet: ma nekem kell főznöm, ha enni akarok. Ez kivétel nélkül a Bálint feladata, de ő nem volt sehol :( Úgyhogy jött a nap utolsó és talán legmegeröltetőbb kihívása :) Az éjszakát Máté 80 literes zsákjában töltöttem, aminek elég jó volt a komfortfokozata! Másnap hajnali kelés, gyors reggeli, majd irány a Lomnic! Máté a Hokejka nevű utat nézte ki, én félve barátkoztam a topo-val, mert tudtam, hogy ez bizony kemény feladat lesz számomra. Bár mindig azzal bátorítom magam, hogy a Bálint mellett is túléltem már nem éppen könnyű utakat itt, akkor ez az út sem lehet akkora nagy dzsihád. A beszállás felé vezető klettersteig-et a fiúk segítségének köszönhetően sikeresen abszolváltam, majd jött a felismerés: bizony ma mi nem mászunk Hokejkát! Nagy rajongótábornak örvendett aznap ez az út, mi pedig nem akartunk órákat várni, hogy beszállhassunk. Így a kevésbé népes Puskás út mellett döntöttünk. Miután több mint egy órát töltöttem az első standban, rájöttem, itt sem fogunk gyorsabban haladni. De sütött a Nap ezerrel, egész kényelmesek voltak a standok, így nem bántam. Az út gyönyörű, repedéseken, bevágásokon, kisebb táblácskákon vezet keresztül. Végig jól biztosítható, itt-ott egy-egy nittet is lehet találni illetve jól kiépített standok vannak mindenhol! A csúcson mindig elszomorodom kicsit, mert óriási hosszú lemenetel előtt állunk. Ezért nem is húztuk az időt, megittuk a maradék vizünket és indultunk is lefelé. Végül jött a sötétség, fejlámpa, kaja, alvás. Másnap reggel úgy éreztem a bivakban, hogy nem tudok megmozdulni, minden izmom fájt, sajgott. Sokat őrlődtem, hogy beszálljak-e aznap is a fiúkkal. Igaz, nem mászunk nehezet, de hosszú az út. A rámpáról fel a csúcsra, onnan egy hosszú lejövet, majd a bivaktól le a kocsiig. Végül a májkrémes, uborkás kiflinek köszönhetően felébredt bennem a mászni akarás, és a következő pillanatban már a Késmárki lábánál voltunk, a Puskás beszállásánál. Részletes topo-nk nem volt, csak egy kép a falról és rajta egy színes csík az út irányáról, de a fiúk remek tájékozódó képességének köszönhetően végig jó helyen másztunk. Ez az út is fantasztikus volt, egy gyönyörű IV-es hossz jutott nekem, aminek már tényleg mászás érzete volt. Nagyon élveztem, szuperül lehettet biztosítani is. A következő hosszban pedig jött az Unterstützung :) A stand alatt nem volt lépés a bal lábamnak és egy karral sehogy nem tudtam felhúzni magam, mire Máté alattam megsajnált és felajánlotta a jobb vállát. Nem haboztam, megléptem :) Azóta is hálás vagyok! Úgyhogy a közeljövőben meg kell tanulni húzódzkodni! A nagy ijedségre a standban felbontottunk egy Szalont, majd folytattuk az utolsó két hosszal. V-ösök voltak, egy nagy bevágáson majd egy kisebb reibung táblán kellett átmásznunk. Végül a már ismert úton föl a csúcsra, majd következett a lejövet. A bivaknál megálltunk teát főzni, így 8 óra magasságában indultunk le a parkolóhoz. Szerencsére ránk sötétedett elég hamar, ezért nem találtuk meg a sífelvonóhoz vezető ösvényt, így óriási küzdelmet vívhattunk a törpefenyvesben és a sziklarengetegben. Éjfél előtt sikerült leérnünk az autóhoz, ahol a fiúk bekávéztak, majd ismét következtek a fék nélküli kanyarok…

Kerékgyártó Krisztina

Tovább a kategóriában: « Gesause Tátra a srácokkal »
Number of Comments:

• 4
Elõzõ Következõ
Lavinatanfolyam

A MAHOE tanfolyamot hirdet lavinával kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátítására, hegymászóknak, barlangosoknak, síelőknek és mindenkinek, aki a havas hegyekben jár. Helye: Magas-Tátra, Poprádi-tavi ház.Ideje: 2018. február 10. – 12-ig (2...

Téli alpesi hegymászó tanfolyam

Bárhová indulsz túrázni a hazai hegyeken kívül, előbb-utóbb havas, firnes, jeges terepre kerülsz. Itt már nem elegendő az az ismeretanyag, amit az alapfokú tanfolyamon szereztél. Itt már ismerni kell a...

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő tanfolyam

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő ta…

Ez egy kemény hegyi tanfolyam. Ide csak azok jelentkezését várjuk, akik már az alapfokú tanfolyamot elvégezték, de célszerű, hogy már a tátrai téli tanfolyamon is túl legyenek. Az egyhetes tanfolyam...

Tavaszi bejárós alapfokú hegymászó tanfolyam

Tavaszi bejárós alapfokú hegymászó tanfo…

Itt kezdődik a hegymászó pályafutásod! Ez az első lépés, hogy önálló hegymászó legyél. Az itt megszerzett ismeretek nélkülözhetetlenek, ha a hegyek között szeretnél túrázni, legyen szó akár via ferrata-ról, magashegyi...