magyar-hegymaszo-oktatok-2

Tátra Női Szemmel!

Írta:

Múlt hétvégén végre Tátra! Dékány Máté és Ruszkovszki Zsolt befogadtak a partijukba, mint III-as IV-es előlmászójukat :) és csütörtök este már indultunk is. A fékmentes kanyaroknak köszönhetően egész hamar kiértünk. A parkolóban a kocsi mellett gyorsan megvetettük ágyainkat és már jött is a vacogás. Perceken belül kiderült, hogy nem jó hálózsákot hoztam. A fiúk édesen dörmögtek a pelyheikben én pedig dörzsölgettem a lábujjaim :) Na de szerencsére hamar jött a hajnal, összepakoltunk és indulás a Kőpataki- völgybe. A cél a Késmárki és a Lomnic volt. Elsőnek a Birkenmajert választottuk, aminek én nagyon örültem, mert ez egy nagyon könnyű út, és egy zsákcipelős napra szerintem ez ideális volt. Váltva másztunk ki a rámpára, bár az egyik IV-es hosszban megijedtem egy furcsa magas fellépéstől. Tulajdonképpen zavart a már kinn lévő kötél súlya, így inkább gyorsan kistandoltam, hogy ne húzzam az időt, és átengedtem Zsének a fellépés élvezetét. A rámpán egy darabig szinkronban másztunk, majd végül lekötözködtünk és egy törmelékes kuloárban felnyargaltunk a csúcsra. Lenn a bivaknál jött a döbbenet: ma nekem kell főznöm, ha enni akarok. Ez kivétel nélkül a Bálint feladata, de ő nem volt sehol :( Úgyhogy jött a nap utolsó és talán legmegeröltetőbb kihívása :) Az éjszakát Máté 80 literes zsákjában töltöttem, aminek elég jó volt a komfortfokozata! Másnap hajnali kelés, gyors reggeli, majd irány a Lomnic! Máté a Hokejka nevű utat nézte ki, én félve barátkoztam a topo-val, mert tudtam, hogy ez bizony kemény feladat lesz számomra. Bár mindig azzal bátorítom magam, hogy a Bálint mellett is túléltem már nem éppen könnyű utakat itt, akkor ez az út sem lehet akkora nagy dzsihád. A beszállás felé vezető klettersteig-et a fiúk segítségének köszönhetően sikeresen abszolváltam, majd jött a felismerés: bizony ma mi nem mászunk Hokejkát! Nagy rajongótábornak örvendett aznap ez az út, mi pedig nem akartunk órákat várni, hogy beszállhassunk. Így a kevésbé népes Puskás út mellett döntöttünk. Miután több mint egy órát töltöttem az első standban, rájöttem, itt sem fogunk gyorsabban haladni. De sütött a Nap ezerrel, egész kényelmesek voltak a standok, így nem bántam. Az út gyönyörű, repedéseken, bevágásokon, kisebb táblácskákon vezet keresztül. Végig jól biztosítható, itt-ott egy-egy nittet is lehet találni illetve jól kiépített standok vannak mindenhol! A csúcson mindig elszomorodom kicsit, mert óriási hosszú lemenetel előtt állunk. Ezért nem is húztuk az időt, megittuk a maradék vizünket és indultunk is lefelé. Végül jött a sötétség, fejlámpa, kaja, alvás. Másnap reggel úgy éreztem a bivakban, hogy nem tudok megmozdulni, minden izmom fájt, sajgott. Sokat őrlődtem, hogy beszálljak-e aznap is a fiúkkal. Igaz, nem mászunk nehezet, de hosszú az út. A rámpáról fel a csúcsra, onnan egy hosszú lejövet, majd a bivaktól le a kocsiig. Végül a májkrémes, uborkás kiflinek köszönhetően felébredt bennem a mászni akarás, és a következő pillanatban már a Késmárki lábánál voltunk, a Puskás beszállásánál. Részletes topo-nk nem volt, csak egy kép a falról és rajta egy színes csík az út irányáról, de a fiúk remek tájékozódó képességének köszönhetően végig jó helyen másztunk. Ez az út is fantasztikus volt, egy gyönyörű IV-es hossz jutott nekem, aminek már tényleg mászás érzete volt. Nagyon élveztem, szuperül lehettet biztosítani is. A következő hosszban pedig jött az Unterstützung :) A stand alatt nem volt lépés a bal lábamnak és egy karral sehogy nem tudtam felhúzni magam, mire Máté alattam megsajnált és felajánlotta a jobb vállát. Nem haboztam, megléptem :) Azóta is hálás vagyok! Úgyhogy a közeljövőben meg kell tanulni húzódzkodni! A nagy ijedségre a standban felbontottunk egy Szalont, majd folytattuk az utolsó két hosszal. V-ösök voltak, egy nagy bevágáson majd egy kisebb reibung táblán kellett átmásznunk. Végül a már ismert úton föl a csúcsra, majd következett a lejövet. A bivaknál megálltunk teát főzni, így 8 óra magasságában indultunk le a parkolóhoz. Szerencsére ránk sötétedett elég hamar, ezért nem találtuk meg a sífelvonóhoz vezető ösvényt, így óriási küzdelmet vívhattunk a törpefenyvesben és a sziklarengetegben. Éjfél előtt sikerült leérnünk az autóhoz, ahol a fiúk bekávéztak, majd ismét következtek a fék nélküli kanyarok…

Kerékgyártó Krisztina

Tovább a kategóriában: « Gesause Tátra a srácokkal »
Number of Comments:

• 4
Elõzõ Következõ
Lavinaismereti tanfolyam

A MAHOE tanfolyamot hirdet lavinával kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátítására, hegymászóknak, barlangosoknak, síelőknek és mindenkinek, aki a havas hegyekben jár. Helye: Magas-Tátra, Poprádi-tavi ház.Ideje: 2021. február 27. – március 01-ig...

Téli alpesi hegymászó tanfolyam

Figyelem! A program megrendezése az aktuális vírushelyzettől függ. Elmaradás esetén a befizetett előleget teljes egészében visszafizetjük. Bárhová indulsz túrázni a hazai hegyeken kívül, előbb-utóbb havas, firnes, jeges terepre kerülsz. Itt már...

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő tanfolyam

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő ta…

Figyelem! A program megrendezése az aktuális vírus  helyzettől függ. Elmaradás esetén a befizetett előleget teljes egészében visszafizetjük. Ez egy kemény hegyi tanfolyam. Ide csak azok jelentkezését várjuk, akik már az alapfokú...

Tavaszi bejárós alapfokú sziklamászó tanfolyam

Tavaszi bejárós alapfokú sziklamászó tan…

Figyelem! A program megrendezése az aktuális vírushelyzettől függ. Lehet, hogy egy kicsit később indul vagy elmarad. Elmaradás esetén a befizetett összegeket teljes egészében visszafizetjük. Itt kezdődik a hegymászó pályafutásod! Ez az...