magyar-hegymaszo-oktatok-2

A Zsigmondy fivérek nyomában

Írta:

Már egy ideje szemeztem ezzel a Zillertal-i háromezres csúccsal. Egyrészt a cápauszony formája igen megkapó, másrészt melyik magyar hegymászó szívét ne dobogtatná meg a gondolat, hogy egy olyan hegy tetején álljon, melyet először magyar srácok bakancsai érintettek! Tovább nem is tudtam ellenállni a hívogatásnak, júliusban, kéthetes "nyaralásunk" első állomásaként rögtön Ginzling-et kódoltuk be a fejünkbe épített GPS-be :)

A Breitlahner fogadó fizetős parkolójában elintéztük az anyagiakat a parkolóőrrel, aztán felvettük a nyúlcipőt (azaz Bergschuhe-t), hiszen tudtuk, hogy a Berliner Hüttéig nem kevesebb, mint 800 méter szintet kell leküzdenünk, a kalauz szerint kb 3 órás caplatással. Elhaladva az útbaeső két másik Hütte mellett (majdnem elcsábultunk egy pihenőre a hangulatos teraszon), még sötétedés előtt felértünk a házhoz. Akarom mondani várkastélyhoz! Az előcsarnok és az étkező pompás faragott-intarziás fával burkolt tágas helyiség, csak tátottuk a szánkat, ilyen luxust hegyen még nem pipáltunk! A recepciós néni kerített nekünk két matracot egy szobában, mert hogy foglalásunk az persze nem volt :) De mindig bízunk a Hüttenwart jóindulatában és a mottóban, miszerint "hely mindig akad még két embernek".
A Berliner Hütte olyan mint egy kis falucska a hegyek között. Már távolról is feltűnik tekintélyes mérete, közelebb érve pedig egyértelműen látszik, hogy időről időre bővítették, több házikót építettek össze. Ettől az egész egy labirintussá vált, melyet a fent említett előcsarnok köt össze. Körben zöld rétek, patakok, feljebb pedig gleccserek és sziklás-havas csúcsok alkotják a díszletet. Mi mindezekben csak másnap gyönyörködtünk, lefelé jövet a csúcsról.

IMG 4337

Kora reggel indultunk útnak, a beszállásig újabb három órás, 870 m szintemelkedéses gyaloglás várt ránk. A zöldellő mezőket hamarosan felváltották a sziklás havas lejtők, közben a Schwarzsee sötétszürke víztükre volt a határ a két "stílus" között. A felhők jöttek-mentek az égen, de nem siettünk, tudtuk, hogy stabil jó idő várható. A Zsigmondy-csúcs kopár sziklatömege közben többször kikandikált a völgy felett, s szép lassan, de egyre közelebb kerültünk hozzá. Egy osztrák parti megelőzött minket az utolsó meredek hólejtőn, majd a beszállásnál összegyűlt egy jó hangulatú nemzetközi társaság: még két osztrák, két orosz, három német. Mászócipőt vittünk ugyan magunkkal, mert hát sose lehet tudni, de számítottunk rá, hogy valószínűleg nem lesz rá szükség, s így is lett, végig bakancs maradt a lábunkon. A normál út nem nehéz, I-II-es, egy helyen III. Az utolsó két hossz kivételével szinkronban másztunk, ahogy a többiek is. A kőzet viszonylag stabil, szép gneisz, igény szerint lehetett biztosítani, akadt egy-két nitt és szög is. Elég gyorsan felértünk a csúcsra, s épp a panorámát csodáltam, mikor felért a német lány is, s felsóhajtott: ilyen hosszú beszállás és ilyen rövid mászás... Na igen, pont erre gondoltam én is, ugyanis a sziklán mindössze 180m a szintkülönbség, ami elhanyagolható a parkolótól megtett szinthez képest.

IMG 4344

Csúcsfotó, csúcs-csoki, csúcs-pihi után szedelőzködött mindeki lefelé. Ugyanazon az úton kell lemászni, csak a hosszú traverz helyett van két ereszkedés a meredek falon. Lendületesen haladtunk, hamarosan a beszállásnál találtuk magunkat, ahol visszaöltöztünk hegyi túrázókká és felelevenítettük a bakancssítudásunkat :) Most már igazán nem szorított az idő, és a felhők is elvonultak a szomszédos völgyek fölé, így hát vadul kattogtattuk a fényképezőgépet és tekergettük a fejünket mindenfelé, amerre csak hegyeket láttunk!

IMG 4391

A délutáni napsütést kihasználva a Hütte melleti puha fövenyen ejtőztünk, majd másnap reggel visszatértünk a "Mozgó Alaptáborhoz", mely Svájc kellős közepére repített minket, de ez már egy másik történet!

Fotógaléria

Tangl Eszter

E-mail Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Number of Comments:

• 4
Elõzõ Következõ
Lavinaismereti tanfolyam

A MAHOE tanfolyamot hirdet lavinával kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátítására, hegymászóknak, barlangosoknak, síelőknek és mindenkinek, aki a havas hegyekben jár. Helye: Magas-Tátra, Poprádi-tavi ház.Ideje: 2020. február 22. – 24-ig (2...

Téli alpesi hegymászó tanfolyam

Bárhová indulsz túrázni a hazai hegyeken kívül, előbb-utóbb havas, firnes, jeges terepre kerülsz. Itt már nem elegendő az az ismeretanyag, amit az alapfokú tanfolyamon szereztél. Itt már ismerni kell a...

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő tanfolyam

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő ta…

Ez egy kemény hegyi tanfolyam. Ide csak azok jelentkezését várjuk, akik már az alapfokú tanfolyamot elvégezték és már a tátrai téli tanfolyamon is túl vannak. Az egyhetes tanfolyam a svájci Fornó...

Tavaszi bejárós alapfokú sziklamászó tanfolyam

Tavaszi bejárós alapfokú sziklamászó tan…

Itt kezdődik a hegymászó pályafutásod! Ez az első lépés, hogy önálló hegymászó legyél. Az itt megszerzett ismeretek nélkülözhetetlenek, ha a hegyek között szeretnél túrázni, legyen szó akár via ferrata-ról, magashegyi...