magyar-hegymaszo-oktatok-2

Egy régi álom: a Kleine Ödstein

Írta:
Évekkel ezelőtt láttam egy képet a Kleine Ödstein déli faláról, de csak az idén augusztusban sikerült összehozni a túrát.

Huszár Gyuszival, Tangl Esztivel és  Sztellik Gergővel 29-én, pénteken du. 5-kor ültünk be az autóba, és jó tempóban haladva már fél 11-kor Johnsbachban, a Kölbwirt  panzióban voltunk. Szerencsénk volt, bár nem foglaltunk szállást, mégis sikerült 19 EU-ért puha, paplanos ágyban éjszakázni.

Kicsit elaludtunk: „csak” 3/4 ötkor ébredtünk fel, de így is elindultunk már fél hatkor, s sötétben , fejlámpával kerestük a házhoz közeli turistautat. Elég gyorsak voltunk. 2 óra alatt leküzdöttük a 780 m szintkülönbséget, s fél nyolckor már a fal alatt kerestük a beszállást.

Itt volt egy kis bénázás (túlmentünk) , de végül is fél kilenckor elindulhattam az első kötélhosszban.

A Südostschulter nevű út eleje szép, könnyű IV-esekből áll. Nem túl sűrű a biztosítás, de nem is hiányzott. Ideálisan jó mászó időben gyorsan haladtunk, fél 12-re a 9. standba értünk.

Eddigre már elvált az út a Gumikillertől és a Waidhofnerwegtől, amelyekben 1-1 osztrák parti mászott, rajtuk kívül nem volt más a falban.

Innen egy kicsit nehezebbé vált a terep. A IV+-os és az V- -os kötélhossz érdes szélű vályukon „wasserrilléken” vezettet át. Érdekes mászás volt, néhány nittel biztosítva. Egy-egy + friendet be lehetett tenni, de így is elég szellős volt. Ezután sikerült egy plusz kötélhosszt másznom. A blokkvázlat jobbra jelöli a továbbhaladást, de ez zsákutcának bizonyult. Míg én az életemért küzdöttem, a többiek napoztak – szundikáltak a párkányon.(Egy órát!) Egy kötélgyűrűből visszaereszkedtem, majd balra indulva megtaláltam a helyes utat.

Egy szép V-ös platni jutott Gyuszinak, majd a standból előre engedtük Esztiéket, hogy ők is élvezhessék az útkeresés örömeit. Eddigre már eléggé elfáradtunk, a vízzel is spórolni kellett.

Úgy döntöttünk, hogy ezt az utat folytatjuk tovább, s nem mászunk át a Florába (VI+). Majd legközelebb! (Pszichésen még fejlődni kell a gyenge biztosítású VI+-hoz.) Szóval egy nem túl nehéz V-ös áthajlással folytattuk, majd öt kötélhossz IV-es ill. IV+ kimászása után, a 18. standban, fél hatra értünk az út végére.

Eddigre már elégé elfáradtunk, és a vizünk is elfogyott, de hát még hátra volt a lemenetel.

Úgy döntöttünk, hogy nincs kedvünk 18 kh.-t visszaereszkedni. Inkább a lemászást választottuk a Blaue Markierung nevű I-II úton. Nem volt nehéz, csak hosszú és fárasztó. Nagyon kellett figyelni, bár a jelzés korrekt. Nekem 3 óra kellett, a fiataloknak elég volt kettő. Persze megvártak, s a turistaúton együtt vánszorogtunk a fogadóig.

Szóval: gyönyörű szép mászás, szilárd kövön, igazi nagyfalas élmény. Egy hétvége - egy út, de megéri. Jövőre visszajövünk. vagy ide, vagy a mellette levő Festkogelre. Oda is szép hosszú utak vezetnek.
Huszár Judit

E-mail Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Number of Comments:

• 4
Elõzõ Következõ
Lavinatanfolyam

A MAHOE tanfolyamot hirdet lavinával kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátítására, hegymászóknak, barlangosoknak, síelőknek és mindenkinek, aki a havas hegyekben jár. Helye: Magas-Tátra, Poprádi-tavi ház.Ideje: 2019. február 9. – 11-ig (2...

Téli alpesi hegymászó tanfolyam

Bárhová indulsz túrázni a hazai hegyeken kívül, előbb-utóbb havas, firnes, jeges terepre kerülsz. Itt már nem elegendő az az ismeretanyag, amit az alapfokú tanfolyamon szereztél. Itt már ismerni kell a...

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő tanfolyam

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő ta…

Ez egy kemény hegyi tanfolyam. Ide csak azok jelentkezését várjuk, akik már az alapfokú tanfolyamot elvégezték és már a tátrai téli tanfolyamon is túl vannak. Az egyhetes tanfolyam a svájci Fornó...

Tavaszi bejárós alapfokú hegymászó tanfolyam

Tavaszi bejárós alapfokú hegymászó tanfo…

Itt kezdődik a hegymászó pályafutásod! Ez az első lépés, hogy önálló hegymászó legyél. Az itt megszerzett ismeretek nélkülözhetetlenek, ha a hegyek között szeretnél túrázni, legyen szó akár via ferrata-ról, magashegyi...