magyar-hegymaszo-oktatok-2

Rax-Höllental-tanfolyam, avagy egy lelkes újonc találkozása a Nagy Heggyel

Írta:
Kezdő sziklamászótanoncként kitörő lelkesedéssel indultunk neki az első nagy próbatételnek, vagyis a MAHOE höllentali továbbképző tanfolyamának, ahol végre-valahára több kötélhosszas utakat is mászhattunk.
A kétnapos tanfolyamon nagy célokat tűztünk ki magunk elé: első nap akár két (!) ötkötélhosszas (!!) utat is meg akartunk mászni. Igen, ez ilyenkor még nagyon merészen hangzik...
A helyszín a Vordere Stadelwand volt, ezen belül is a Sanduhrenparadies (IV+) és a Fensterlplatte (V+). Az első út még úgyis jól ment, hogy a hátizsákunkban vagy 5 kiló felesleg volt, és a topó természetesen a kocsiban maradt. Ekkor a két négyes csapat utat cserélt, és csodák-csodájára mindkét csapatnak a másik út tűnt sokkal nehezebbnek. A fáradtság győzött...
Este kimerülten, de elégedetten tértünk vissza a Flackl-házba, ahol késő este még a szaunában is kinyújthattuk megfáradt izmainkat.
Második napra már csak egy út fért bele, nevezetesen a Peternpfad (topóktól függően IV+ vagy V-). Ez egy gyönyörű, lyukacsos, függőleges fallal kezdődik - minden mászó álma. Egészen a negyedik kötélhosszig roppant kellemes volt, de ott az a kis áthajlás már mindenkit töprengésre késztetett. Hogy utána hogyan értem fel a következő két standig, arról már nem sok emlékem van, mindenesetre elég volt egy pillantást cserélni a pajtimmal, mindketten tudtunk, hogy itt minden eddigi határunkat átléptük. Kétszer. Nem hiába, ez nem Oszoly és nem Bajót, és hiába a szauna meg a sportkrém, nem volt már bennünk annyi kraft, mint előző nap. De hogy ezt objektívan tudjuk szemlélni, elhatároztuk, hogy júniusban itt fogunk kezdeni, megnézzük, hogy kipihenten hogyan fog menni. Nem foghat ki rajtunk olyan könnyen ez a Hegy!
Köszönjük a Huszár családnak és Jánosi Valinak az élményt, a segítséget, az elnéző türelmüket és örök pozitív hozzáállásukat (és Csapajewnek az ominózus áthajlás utáni hevedert...)! Rengeteget tanultunk, és minden frissen végzett alapfokú tanfolyamosnak melegen ajánlom az ilyen továbbképzéseket, mert itt még lehet kérdezni, hibázni, de leginkább tapasztalni és okulni belőle. Júniusban újra!

Körmendy Éva

E-mail Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Number of Comments:

AKTUÁLIS TANFOLYAMOK

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
Elõzõ Következõ
Lavinatanfolyam

A MAHOE tanfolyamot hirdet lavinával kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátítására, hegymászóknak, barlangosoknak, síelőknek és mindenkinek, aki a havas hegyekben jár. Helye: Magas-Tátra, Poprádi-tavi ház.Ideje: 2018. február 10. – 12-ig (2...

Téli alpesi hegymászó tanfolyam

Bárhová indulsz túrázni a hazai hegyeken kívül, előbb-utóbb havas, firnes, jeges terepre kerülsz. Itt már nem elegendő az az ismeretanyag, amit az alapfokú tanfolyamon szereztél. Itt már ismerni kell a...

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő tanfolyam

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő ta…

Ez egy kemény hegyi tanfolyam. Ide csak azok jelentkezését várjuk, akik már az alapfokú tanfolyamot elvégezték, de célszerű, hogy már a tátrai téli tanfolyamon is túl legyenek. Az egyhetes tanfolyam...

Tavaszi bejárós alapfokú hegymászó tanfolyam

Tavaszi bejárós alapfokú hegymászó tanfo…

Itt kezdődik a hegymászó pályafutásod! Ez az első lépés, hogy önálló hegymászó legyél. Az itt megszerzett ismeretek nélkülözhetetlenek, ha a hegyek között szeretnél túrázni, legyen szó akár via ferrata-ról, magashegyi...