magyar-hegymaszo-oktatok-2

Bajóti hétvége

Írta:

Ugyanolyan őszi reggel volt, mint minden más szombat reggel szeptemberben. A levegő üdén hűvös volt, a falevelek sárgultak....

Mogyorósbánya közepén éppen azon tanakodtunk, hogy hol parkoljunk, mikor Karesz felkiáltott: Noémit látok!

És valóban a jelzett irányban, egy platánfa tövében kuporogva Noémit láttuk telefonálni.

Kerékcsikorgás és porfelhő kíséretében fékeztünk mellette; majd a fogaink között szétmorzsolva néhányat az előbb felvert porszemek közül kiszedtük belőle az információt, hogy hamarosan megérkeznek Peliék is az UAZ-zal. Eredetileg azt terveztük, hogy Mogyoróson hagyjuk a kocsit, és gyalog visszük fel minden cuccunkat a táborba... És valóban még 5 perce sem voltunk a Kakukkban, mikor egy közép termetű motorizált zöld sárkány fékezett a kocsma előtt. Miután gondosan bezártuk a Kakukk udvarában hagyott kocsikat, 9 emberrel + 9 embernyi méretű zsákkal az UAZ-ban elindultunk Öreg-kőre. Nyomunkban egy fehér Astra racing-olt; majd az első kanyar után újabb 4 áldozatot vettünk észre; akik terepjáró hiányában gyalogosan kényszerültek nekivágni a hegynek. Megálltunk és plafonig zsúfoltuk az UAZ-t a zsákokkal+emberekkel. Azt hiszem Noj Cinó ölében ült, én meg az oldalsó üvegre kenődve kapaszkodtam, hogy a bukkanókon ne boruljak előre. Dani előre mászott és a váltót borító búbos kemencére telepedett. Karesz a lábaimnál hevert a padlón ; de a többiek is megtalálták a helyüket.... :o) Szóval a mögöttünk racing-oló opel mögött a távolban feltünt a Huszár család Wartburg-sárga Favoritja; majd a hepe-hupás úton a kocsi karaván bevonult a táborba.

Pechemre már megint nem érkeztünk elég korán: a legjobb sátorhelyekre beparkoltak kocsikkal. Azért gyorsan tanyát vertünk; és miután a zsákokból előkerültek a mászócuccok, kisebb nagyobb csoportokban felvonultunk a Jankovich-barlangba.

A friss tanfolyamosok színe-java erősen koncentrált, a békázáshoz bekészített köteleken csüngő Cinóra; aki az önmentést mutatta be. Majd Tibi még egyszer szóban összefoglalta a tudni valókat, és kezdetét vette a pruszikolás-átszerelés kombináció trükkjeinek buzgó elsajátítása az oktatványok között.

Ez idő alatt Arnold beszerelte a biztosító köteleket az extrém esés kipróbálásához. Míg a tanoncok bekötözködtek a bungie-jumping-hoz, addig én kezemben fényképezőgéppel és remegő térdekkel hátulról kerülve lemásztam a barlang bejáratához. Szembe az ugrók standjával találtam instabil helyet, ahonnan jól látható és hallható volt, amint Arnold a két biztosító kötelet a vállalkozó kedvű mászópalántákra csatolta, és még leugrás előtt rájuk bízta a halhatatlanság titkát... :o)

Az ugrás kinek-kinek testalaklatához mérten kisebb-nagyobb megrázkódtatást okozott. Illetve óriási sikerélményt is, amikor a lenti biztatatásokra az 5tödik nekirugaszkodás után az ember már nem a fix kötélhez ragaszkodott kétmarokkal, hanem a gravitáció törvényeinek engedve egy rémületnyi idő alatt a mélyben találta magát.

A esés-megtartás jól sikerült mindenkinek; a segédoktatóknak egyszer sem kellett a pótkötéllel közbe avatkozni.

Egy idő után megunva az oktatványok próbálkozásainak fotózását, párosával mászni indultunk a jól ismert falakon. Mi fél napot töltöttünk a reibung falon, a délutáni fülledt párában. Csak késő délután rohamozták meg a falat kisebb csoportokban a mászó palánták. Miután megállapítottuk, hogy az ugrálás és pruszikolás befejeztével az oktatványok ellepték a falakat; lassan visszavonultunk, hogy jól kiérdemelt reggelinket+ ebédünket+vacsoránkat egy ültő helyünkben elfogyasszuk.

Ahogy lassan ránksötétedett, egyre népesebb lett a táborhely, és a szokásos morgó-láncfűrészes akció után fellobant hátunk mögött a tűz...

A vasárnap reggel ugyanazzal a szögletességgel indult, amivel minden második mászónap indulni szokott: zúgó fejjel és sajgó végtagokkal.

A kelletlenül elfogyasztott reggeli után fittyet hányva arra, hogy a tanfolyamosok megint ellepték a falakat, Nudli köré gyűltünk. Egy-két bemelegítő mászás után a párkányon kötöttünk ki, ahol Judit trepnizésből tartott bemutatót. A látványos bemutató és okítás után a vállalkozó kedvűek álltak sorban, hogy Nudli útmutatása alapján tegyenek próbát. A spontán szerveződött trepnis-okítás óriási sikert aratott az érdeklődők körében. (Ezúttal is köszönjük Nudlinak!)

Mire mindenkire sor került, már jó idő elfogyott a vasárnapból; így lassan összecuccoltunk, és hazaindultunk.

Emő

Seres Emőke

E-mail Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Legfrissebbek a szerzőtől: Seres Emőke

• 4
Elõzõ Következõ
Lavinatanfolyam

A MAHOE tanfolyamot hirdet lavinával kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátítására, hegymászóknak, barlangosoknak, síelőknek és mindenkinek, aki a havas hegyekben jár. Helye: Magas-Tátra, Poprádi-tavi ház.Ideje: 2018. február 10. – 12-ig (2...

Téli alpesi hegymászó tanfolyam

Bárhová indulsz túrázni a hazai hegyeken kívül, előbb-utóbb havas, firnes, jeges terepre kerülsz. Itt már nem elegendő az az ismeretanyag, amit az alapfokú tanfolyamon szereztél. Itt már ismerni kell a...

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő tanfolyam

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő ta…

Ez egy kemény hegyi tanfolyam. Ide csak azok jelentkezését várjuk, akik már az alapfokú tanfolyamot elvégezték, de célszerű, hogy már a tátrai téli tanfolyamon is túl legyenek. Az egyhetes tanfolyam...

Tavaszi bejárós alapfokú hegymászó tanfolyam

Tavaszi bejárós alapfokú hegymászó tanfo…

Itt kezdődik a hegymászó pályafutásod! Ez az első lépés, hogy önálló hegymászó legyél. Az itt megszerzett ismeretek nélkülözhetetlenek, ha a hegyek között szeretnél túrázni, legyen szó akár via ferrata-ról, magashegyi...