magyar-hegymaszo-oktatok-2

2017. március 04., szombat 18:07

2017 Téli tanfolyam

Írta:
Gádoros Patrik oktatónk néhány képet készített a 2017 téli magashegyi tanfolyamról

Ime néhány kép a 2016-os magashegyi tanfolyamról.

Helyszín: Magas Tátra, Zöldtói ház

Idő: 2016 augusztus

Köszönjük Huszár Katalinnak a szép fotókat!

Nem hivatalos  jelentés a MAHOE 2015-ös nyári magashegyi tanfolyamáról

Kezdő sziklamászótanoncként kitörő lelkesedéssel indultunk neki az első nagy próbatételnek, vagyis a MAHOE höllentali továbbképző tanfolyamának, ahol végre-valahára több kötélhosszas utakat is mászhattunk.
2014. január 25., szombat 12:15

2012. július 31., kedd 00:00

Vigyázz, kötél!

Írta:
Ervin vitt le kocsival Csobánkára, a Flóriánnál szedett össze, egyébiránt életemben először találkoztam vele. Meséli, 20 éve mászik, és segédoktató lesz a tanfolyamon – ki nem néztem volna belőle, ha szembejön a körúton, hogy IX-es utakon szaladgál, mint más a betonon, úgy. Aztán csak nézünk. A csobánkai cserkésztáborban egy szobába befér a tanfolyam teljes legénysége – 10 ágy, emeletes (remek kis rácsokkal, valószínűleg kifejezetten a standépítés gyakorlására kialakítva).
2012. június 01., péntek 02:27

Tavaszi alapfokú - 2012

Írta:
Amikor oktatóink megkértek minket, hogy írjunk egyfajta élménybeszámolót a tanfolyam végeztével, mindketten kapva kaptunk az alkalmon, hiszen a mi esetünk talán egy kicsit másabb, mint a többi mászó-tanfolyamosé és olvasva az élményeinket talán olyanok is kedvet kaphatnak a mászáshoz, akik előtte nem is gondolkoztak ilyesmin.

Ugyanis az az igazság, hogy mi soha nem terveztük, hogy sziklát fogunk mászni.  Sőt, ha valaki fél éve a szemünkbe mondja, hogy ez lesz az új szenvedélyünk, biztos, hogy kinevettük volna.
Július 18-22 –ig sziklamászó diáktábort tartottunk Csobánkán. Családias légkörben ,jó hangulatban ismerkedhettek a sporttal a résztvevők.
2011. július 15., péntek 10:46

Magashegyi tanfolyam, Magas Tátra

Írta:

Július második vasárnapján három társammal útra keltünk Budapestről a Magas-Tátrába, hogy részt vegyünk a MAHOE nyári magashegyi tanfolyamán. Velünk együtt mintegy 13 tanuló és négy oktató indult neki az útnak ezen a napon, hogy részt vegyen ezen az egy hetes eseményen.
2006. július 31., hétfő 10:21

Nyári magashegyi tanfolyam - egy tanuló élményei

Írta:

Július harmadik hetében tartotta a MAHOE idei nyári magashegyi tanfolyamát a Magas-Tátra Kistarpataki-völgyében.

Gyurival és Zolival július16-án délelőtt indulunk autóval a Keleti-pályaudvartól. A csapat nagy része már hajnalban elment vonattal, amivel mi vidékiek nem tudtunk élni korai indulása miatt. Mivel a tanfolyam időpontja adott volt, így meg se néztem előre az időjárást, csak remélem, hogy nem lesz hóvihar, vagy többnapos esőzés. Derűs időben lépjük át a határt, bizakodva haladunk észak felé. Fél 3 körül érünk Ótátrafüredre, ahol az autó állapotának megóvása miatt mindenképpen őrzött helyen akarunk parkolni. A Grand Hotelnél nincs hely, így a tőle néhány száz méterre nyugatra fekvő Hotel Atryum-ban hagyjuk a kocsit. Ennek először nem igazán örülünk, később viszont annál inkább, mivel itt nem kell fizetni. Ezzel sikerül megspórolnunk legalább 7-8E HUF-nak megfelelő összeget. Utoljára még a széldöntés előtt voltam a Tátrában, így megdöbbenve látom az iszonyatos pusztítást. A 7 perces felvonóutat követően terjedelmes csomagjainkkal fél 4 után elindulunk a Magistralen. Pakoláskor – Zolival együtt - a 2 hátizsákos figura mellett döntünk, aminek következtében erősen karácsonyfaszerű külsőt sikerül öltenünk. A felvitt holmi mennyiségét tekintve azonban Gyuri messze veri a mezőnyt, legalább 40 kilós(!) hegyiretiküljével. A hőmérséklet valahol 5-8 fok körül mozog, köszönhetően a területre nem sokkal ezelőtt beáramlott sarkvidéki eredetű levegőnek. A csomagok, na meg a 800m szintkülönbség azért szolgáltat annyi hőmennyiséget, hogy rövidnadrágban és vékony, feltűrt ujjú pulcsiban sem érzem igazán a hideget. A Zamkovsky-háznál a Kistarpataki-völgy felé indulunk, rátérve a zöld jelzésre. A Téry-ház előtti szakaszon többször be kell fordulni az egyre viharosabban fújó szél irányába, mivel az, a csomagok nagy felülete miatt rendre le akar minket tessékelni az ösvényről. Esőt viszont szerencsére nem kapunk a nyakunkba, csak Gyuri egy kis havat. Az érkezés után vacsora, majd rövid megbeszélés következik, ahol eldől, hogy másnaptól a párosok melyik oktató felügyelete alatt fognak mászni. Meseszerű az arány, 11 tanuló jut 6 oktatóra. Ebből következően Zoli végig oktatóval mászik, első nap hozzánk társulva, míg második naptól a később érkező Csapajevvel párt alkotva. A felszerelések elrendezése után még mindenki legurít egy pivo-t, aminek korsójából Matyi rutinosan már a vacsora előtt lealkudott 10%-ot ottlétünk idejére. Meghallgatjuk Gábor érdekes és rendkívül alapos ismeretekre utaló előadását a völgy felfedezéséhez kapcsolódó magyar vonatkozású mászásokról és a Téry-ház történetéről. Korán nyugovóra tér a társaság, ahogy – az utolsó este kivételével - a tanfolyam többi napján is, mivel a reggelit 6-ra kérjük Mirotól (a ház gondnokától), a túrák pedig fél 7-kor indulnak.

2003. október 02., csütörtök 16:32

• 4
Elõzõ Következõ
Lavinatanfolyam

A MAHOE tanfolyamot hirdet lavinával kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismeretek elsajátítására, hegymászóknak, barlangosoknak, síelőknek és mindenkinek, aki a havas hegyekben jár. Helye: Magas-Tátra, Poprádi-tavi ház.Ideje: 2018. február 10. – 12-ig (2...

Téli alpesi hegymászó tanfolyam

Bárhová indulsz túrázni a hazai hegyeken kívül, előbb-utóbb havas, firnes, jeges terepre kerülsz. Itt már nem elegendő az az ismeretanyag, amit az alapfokú tanfolyamon szereztél. Itt már ismerni kell a...

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő tanfolyam

Gleccserjáró és expedíciós előkészítő ta…

Ez egy kemény hegyi tanfolyam. Ide csak azok jelentkezését várjuk, akik már az alapfokú tanfolyamot elvégezték, de célszerű, hogy már a tátrai téli tanfolyamon is túl legyenek. Az egyhetes tanfolyam...

Tavaszi bejárós alapfokú hegymászó tanfolyam

Tavaszi bejárós alapfokú hegymászó tanfo…

Itt kezdődik a hegymászó pályafutásod! Ez az első lépés, hogy önálló hegymászó legyél. Az itt megszerzett ismeretek nélkülözhetetlenek, ha a hegyek között szeretnél túrázni, legyen szó akár via ferrata-ról, magashegyi...